En bedre opplevelse i sikkerhetskontrollen

Brystkreftforeningen har deltatt på fagdager for flyplassansatte for å gi innspill til hvordan sårbare pasientgrupper bør behandles i sikkerhetskontrollen. -Lærerikt for alle, er konklusjonen i etterkant.

Til innvortes og utvortes bruk

Brystkreftforeningen har fått den folkekjære humoristen Tore Skoglund som  skribent. Gjennom et langt liv har han erfart at livet har sine skyggesider, men at humor ofte hjelper. Her skriver han om det smertefulle ved å miste en sønn i kreft.
    - For snart fire år siden mistet vi vår eldste sønn i kreft, knapt 41 år gammel. Og jeg tør påstå at uten humoren hadde jeg ikke vært i live nå.

Likepersonskonferanse i februar

Brystkreftforeningen arrangerer likepersonskonferanse 9.og 10.februar 2019 i Oslo-området.  Her vil regionale likepersonsledere bli valgt til likepersonstjenesten for Brystkreftforeningen.

Extra-midler til brystkreftforskning

ExtraStiftelsen har utdelt 92 millioner til ordningen Forskning 2018. Brystkreftforeningen får støtte til to prosjekter hvorav det ene er nytt, mens det andre er et prosjekt som får videreført støtte.

For sent for sex?

Tørre slimhinner, frynsete selvbilde, manglende lyst. To av tre opplever utfordringer i seksuallivet etter brystkreftbehandling. Temaet er vanskelig å snakke om. Derfor løfter Rosa sløyfe på dyna.

Nord-Østerdal: Julemøte
19.11.2018 00:00

19. november: Julemøte. Sted ukjent.
Vi sender innbydelse til alle medlemmer, og tar forbehold om dato og sted hvis uforutsette hendelser oppstår.

19 nov

Tilbudet om vanngymping fortsetter som tidligere. Mandager kl 13.30-14.30. Det er også mulig å begynne utover høsten. Ta gjerne kontakt med Unni, for mer informasjon. Vanngymping er ofte spesielt bra for dere som har lymfeødem i armen. Vi har også kafètreff på Østfoldhallen på Farbror Melkers Kafé i forkant av treningene, kl.12.00.

Vær oppmerksom på endringer i forhold til ferie og høytidsdager

19 nov

Hver mandag kl. 16:15 er det bassengtrening i varmebassenget på Henie-Onstad Seniorsenter med fagutdannet instruktør.
Det er vår- og høsttermin og hver termin koster ca. kr. 1.400,- og er over 15-17 ganger.
Det er ikke trening i høstferie (uke 8 og 40).
For informasjon og påmelding: Vigdis Fenes, 40 433, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Mer informasjon? Kontakt styret i foreningen

Trondheim: Svømming
19.11.2018 19:00

Svømming på Pirbadet m/fysioterapaut mandager kl. 19.00.
Møtested Thon Hotel Prinsenklokken, inngang kroner 100,-

Vær oppmerksom på mulige endringer i forhold til ferie og høytider.

Ansv. Eva Bævre, mobil 901 59 655

20 nov
Vestfold: Stavgang
20.11.2018 10:00

STAVGANG på tirsdager kl 10 – 11 i Messeområdet, Tønsberg. Interesserte kan kontakte Kirsti Berulfsen på mobil 90530863.

Vær oppmerksom av mulig endrede tider i forbindelse med ferie og høytidsdager.

Besøksadresse: Øvre Vollgate 11, Oslo
Postadresse: Postboks 78 Sentrum, 0101 Oslo

Org. nr. 987 702 923

E-post: post@brystkreftforeningen.no