• Menn rammes også av brystkreft: Står frem for å berge andre menn med brystkreft
  • Nettverksmøte for personer med BRCA
  • Innvandrerkvinner rammes sjeldnere, men hardere av brystkreft
  • Under 45? Påmelding til Landssamling høsten 2019 åpnet
  • Rosa sløyfe-løpet åpent for påmelding

For et par år siden ble Terje Røtnes (68) i Dyrøy rammet av sykdommen menn helst ikke vil snakke om. Han fikk brystkreft.

Artikkelen ble publisert i Folkebladet og er gjengitt med tillatelse fra journalist Morten Dokka

• Nettverksmøte for personer med BRCA

Brystkreftforeningen arrangerer nettverksmøte for personer med BRCA 15.-16. juni 2019 på Thon Hotel Opera i Oslo.
    Det er viktig for Brystkreftforeningen at alle brystkreftberørte blir inkludert og er synlige i Brystkreftforeningens arbeid. Det er mye som er likt for brystkreftberørte, men det er også forskjeller når det gjelder for eksempel kjønn, alder, geografisk tilhørighet, etnisk bakgrunn, diagnose, behandling, genetikk, forløp eller grad av senskader for å nevne noen.

• Innvandrerkvinner rammes sjeldnere, men hardere av brystkreft

Brystkreft rammer innvandrerkvinner fra ikke-vestlige land annerledes enn kvinner fra Norge. Det kommer frem i en ny studie fra Kreftregisteret.

Brystkreftforeningen har støttet prosjektet gjennom flere år via Exstrastiftelsen, hvor prosjektet har fått prosjektmidler.

• Under 45? Påmelding til Landssamling høsten 2019 åpnet

Styret i Brystkreftforeningen Under 45 har gleden av å invitere deg til årets landssamling, som arrangeres på Holmen Fjordhotell 20.- 22. september 2019. Alle medlemmer i Brystkreftforeningen født i eller etter 1974 er hjertelig velkomne. Styret er godt i gang med å sette sammen programmet, som vil bli sendt ut senere. Målsetningen med landssamlingen er positivt påfyll, faglig og sosialt.

• Rosa sløyfe-løpet åpent for påmelding

Rosa sløyfe-løpet ønsker å skape økt oppmerksomhet rundt brystkreftsaken, og inntektene går til Rosa sløyfe-aksjonen. Løpet arrangeres i år i ti forskjellige byer, og i hver by kan du velge mellom kort og lang distanse. Uansett om du går eller løper, er du med og støtter en god sak. Rosa sløyfe-løpet er en unik opplevelse hvor vi sammen bidrar til å hjelpe andre.

24 mai
Ringerike og omegn: Vanntrim
24.05.2019 08:00

Vanntrim: Hver fredag på Ringeriksbadet kl 08.00-09.00 med fysioterapeut (følger skoleåret).
Påmelding Kari V Fossum, 97641034.

Mer informasjon? Ta kontakt med styret i foreningen

24 mai

Tilbudet om vanngymping fortsetter som tidligere på Blekkspruten, Rolvsøy
Fredager 13.30-14.30

Ta gjerne kontakt med Unni tlf 45861600, for mer informasjon om ledig plass.
Vanngymping er spesielt bra for de som har lymfødem i armen og de som har muskler - og skjelettsmerter.

Vær oppmerksom på endrede tider i forhold til ferie og høytider.

Agder: Kafé Risør
25.05.2019 00:00

Kafé siste lørdag i måneden

For informasjon om tid og sted kontakt Mette Fossnes, mobil: 979 52 371

25 mai

Sommeravslutning lørdag den 25. mai. Heldagstur til Magnor Glassverk. Vi reiser med Interbuss fra Sarpsborg bussterminal kl. 08.00 og er tilbake ca.kl.19.30. Prisen inkluderer: buss, frokost, omvisning på Mangor inkl. kaffe/ vaffel og lunsj. Vi må være minimum 30 stk. Det er bindende påmelding, VIKTIG: RING på tlf 45861600. Kr. 400 til kontonr. 05310421016 innen 24.april.

Mer informasjon? Ta kontakt med styret i foreningen.

Bergen: Familiedag
25.05.2019 14:00

Familiedag på Sætregården 25. mai:
Det blir også i år arrangert familiedag på Sætregården fra kl 14 til 17. Vi tilbyr riding/aktivitet med hest for alle.
Vi tenner griller og tilrettelegger med bord og benker. Her er det ingen egenandel, men ta med den maten dere vil spise. Det blir salg av is og kaffe.
Påmelding innen 28. april på mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller på sms til 901 22 460. Ved påmelding trenger vi antall som kommer, og vi trenger alder på barn.
Se også på Sætregårdens hjemmeside: www.saetregaarden.no for mer info om dyrene deres.

Mer informasjon? Ta kontakt med styret i foreningen

Besøksadresse: Øvre Vollgate 11, Oslo
Postadresse: Postboks 78 Sentrum, 0101 Oslo

Org. nr. 987 702 923