• Utlysning av 2019-midlene
  • Innkalling til Brystkreftforeningens landsmøte 2020
  • Hva skjer med seksualitet og følelser når du får brystkreft?
  • Gode yogaøvelser for lymfødem i armer og ben
  • En strikkekofte som varmer litt ekstra
  • Utlysning av 2019-midlene

Brystkreftforeningen og Kreftforeningen lyser nå ut forskningsmidler gjennom Rosa sløyfe.

• Innkalling til Brystkreftforeningens landsmøte 2020

Innkalling til Brystkreftforeningens Landsmøte 2020 som arrangeres på Scandic Hotell Fornebu, 24. april – 26. april 2020 er sendt Brystkreftforeningens lokalforeninger.

• Hva skjer med seksualitet og følelser når du får brystkreft?

To av tre brystkreftrammede sier de opplever store endringer i følelseslivet og at dette er problematiske å snakke om med partneren sin eller andre. Informasjonen er mangelfull.

• Gode yogaøvelser for lymfødem i armer og ben

Yoga kan bidra positivt i å håndtere lymfødem som følge av kreftbehandling. Konsekvent trening vil kunne styrke kroppen, redusere stress og hjelpe lymfesystemet til økt sirkulasjonen.

Dersom du ønsker å prøve yoga for første gang, eller det er lenge siden du har trent, bør du starte forsiktig og gradvis bygge deg opp. Det er også viktig å snakke med legen eller lymfødemterapeuten din før du går i gang med ny trening. Lær deg å justere stillinger slik at du ikke overbelaster utsatte områder.

• En strikkekofte som varmer litt ekstra

Hva gjør venninnegjengen når en av dem rammes av uhelbredelig brystkreft? Hva kan man gjøre for å hedre en kjær venninne som ikke finnes mer? Dette tenkte venninnene til Kristin Storhaug som døde alt for tidlig i desember 2017 mye på.

Resultatet ble en kofteoppskrift dedikert til henne. En strikkeoppskrift med mønster som symboliserer håp og gode ønsker, omsorg og kjærlighet i tillegg til sløyfen som er kreftkampens symbol.

Bergen: Trening
Dato 24.02.2020 16:00

SIB Årstad Årstad treningssenter ligger i første etasje på Alrek Studenthjem, Årstadveien 25, like ved Haukeland Universitetssykehus og Haraldsplass Diakonale Sykehus, ca. tre kilometer fra Bergen sentrum.
Trening for kreftoverlevere: Årstad har egen instruktør som er utdannet gjennom AKTIV mot kreft, og hver mandag kl. 16:00 har denne gruppetrening sammen.
Dersom du lurer på noe om denne treningen, priser osv., kan du kontakte treningsinstruktør, Christine Bruland på tlf 419 33 431 eller epost Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Hvert medlem betaler her avtalt pris, og får tilbake 900 kroner fra foreningen hver 6. måned mot fremlegging av kvittering for betalt beløp.

OBS: Ta kontakt med Christine Bruland på tlf 419 33 431 i forhold til trening i ferier og høytider.

24 feb

Tilbudet om medisinsk yoga på Helsehuset i Sarpsborg annenhver mandag, ulike uker kl. 17.00-18.00
Ledig plass? Ta kontakt med Unni tlf 458 61 600, for mer informasjon.
OBS: Vær oppmerksom på endrede tider ved ferier og høytider.

Finnsnes: Medlemsmøte
Dato 24.02.2020 19:00

Mandag 24.febr. kl. 1900: Medlemsmøte på Lenvik Frivilligsen-tral .
Vi får besøk av fotterapeut Rina Bratteng. Da handler det nok om hvordan vi best mulig kan ta vare på føttene våre. Mat, kaffe og loddsalg.

25 feb

Trivselstua, Helsehuset kl.11.30-13.30
Tilbud om trim ved fysioterapeut.
Lunsj: egenandel kr 50,-

25 feb

Tilbudet om styrke- og kondisjonstrening på Fredrikstad Idrettsmedisin tirsdager kl. 17.00-18.00
Ledig plass? Ta kontakt med Unni tlf 458 61 600, for mer informasjon.
OBS: Vær oppmerksom på endrede tider ved ferier og høytider.

Besøksadresse: Øvre Vollgate 11, Oslo
Postadresse: Postboks 78 Sentrum, 0101 Oslo