Informasjonsbrosjyrer

Brystkreftforeningen har flere informasjonsbrosjyrer. Brosjyrene er gratis. De kan lastes ned i digital versjon ved å klikke på bildene under.

Brosjyrene kan bestilles i papirutgave ved å bruke bestillingsskjemaet i den grå spalten til høyre på skjermen eller ved å klikke her. Ved bestilling av mer enn ett eksemplar av brosjyrene "Brystkreft" og "Undersøk brystene selv" gå inn på Kreftforeningens side for bestilling.

Brosjyrer

Parorende

Når en du er glad i får brystkreft

Informasjon til familie og pårørende

Brystkreftberoorte

FOR DEG SOM ER BERØRT AV BRYSTKREFT

Informasjon om brystkreft og Brystkreftforeningens tilbud

Under40

Brystkreftforeningen under 40

Informasjon for brystkreftberørte under 40 år

Likepersonsarbeid

Brystkreftforeningens likepersonsarbeid

Menn med brystkreft

Ovelser

Øvelser for brystkreftopererte

Utarbeidet av fysioterapeuter

metastatisk

Til deg som lever med
metastatisk brystkreft

Bli kjent med

Teknikker for å bli kjent med brystene dine

faktaark

Kreftforeningens faktaark om brystkreft

Minnegave

Minnegave til Brystkreftforeningen

Informasjon om hvordan man gir en minnegave

ED

Europeiske retningslinjener for kvalitetssikring ved screening og diagnostisering av brystkreft

Informasjonshefte fra Europa Donna

perm metastatisk

Håndbok for personer med metastatisk brystkreft

DVD

Veien videre

video a leve med bkBrystkreftforeningen har i samarbeid med Applaus Film og TV laget en film om brystkreft.  I filmen møter vi Bodil (55), Gry (36) og Inger (60) som forteller om sine erfaringer med brystkreft. De deler sine opplevelser om behandlingen, hvor de henter mot og krefter fra og hvordan de ser for seg livet videre.
Ellen Schlichting, avdelingsoverlege ved Oslo Universitetssykehus Ullevål er en av våre fremste eksperter på brystkreft. I filmen forteller hun om sykdommen, om behandling og mestring. Filmen er en varm og personlig dokumentar om pasienter og pårørende og viser hvordan disse har opplevd veien tilbake.

DVD koster kr. 100,- Porto kommer i tillegg.

Bevegelsesglede

Video ovelser litenBrystkreftforeningen har i samarbeid med fysioterapeut Åse Sagen fra Universitetssykehuset i Oslo, utarbeidet en film med instruksjon og tips om fysisk aktivitet og trening for brystkreftopererte.

DVD koster kr. 100,- Porto kommer i tillegg

Bøker

BrystkreftBrystkreftboka forside liten

Rolf Kaaresen, Ellen Schlichting og Erik Wist har skrevet en bok om brystkreft. Dette er en informasjonsbok for pasienter og pårørende og tar sikte på å dekke det store informasjonsbehovet som oppstår når en kvinne tror hun har brystkreft eller etter at hun har fått diagnosen.

Denne boken ble sist oppdatert i 2007.

Boken kan lastes ned her.

FFBs historie

Forside FFB Jubileumsbok"At det voksende antall brystkreftpasienter kunne ha behov for en forening, ble bare mer og mer klart." – Inger Hasle forteller om   oppstarten av foreningen og veien frem med stadig medlemsvekst, aktiviteter, satsingsområder og Rosa sløyfe. 75 sider organisasjonshistorie er samlet mellom to permer.
Inger Hasle er tidligere Athene-skribent og aktiv innenfor likemannstjenesten i Brystkreftforeningen. Inger har også vært leder og nestleder i Hovedstyret.

Boken koster kr. 150. Porto kommer i tillegg.