Informasjonsbrosjyrer

Brystkreftforeningen har flere informasjonsbrosjyrer. Brosjyrene er gratis. De kan lastes ned i digital versjon ved å klikke på bildene under.

Brosjyrene kan bestilles i papirutgave ved å bruke bestillingsskjemaet i den grå spalten til høyre på skjermen eller ved å klikke her. Ved bestilling av mer enn ett eksemplar av brosjyrene "Brystkreft" og "Undersøk brystene selv" gå inn på Kreftforeningens side for bestilling.

Brosjyrer

Paarorende-tb

Når en du er glad i får brystkreft

Informasjon til familie og pårørende

Kreftforeningen brystunders liten

Når brystkreft angår deg

Informasjon om brystkreft og Brystkreftforeningens tilbud

Ovelser tb

Brystkreftforeningen under 40

Informasjon for brystkreftberørte under 40 år

Brystkreftforeningens likepersonsarbeid

Faktaark-brystkreft tb

Menn med brystkreft

Øvelser for brystkreftopererte

Utarbeidet av fysioterapeuter

Kontaktgruppen tb

Til deg som lever med
metastatisk brystkreft

Kontaktgruppen tb

Teknikker for å bli kjent med brystene dine

Kreftforeningens faktaark om brystkreft

brosjyre07

Minnegave til Brystkreftforeningen

Informasjon om hvordan man gir en minnegave

ED

Europeiske retningslinjener for kvalitetssikring ved screening og diagnostisering av brystkreft

Informasjonshefte fra Europa Donna

Håndbok for personer med metastatisk brystkreft

DVD

Veien videre

forside video a leve med brystkreft litenBrystkreftforeningen har i samarbeid med Applaus Film og TV laget en film om brystkreft.  I filmen møter vi Bodil (55), Gry (36) og Inger (60) som forteller om sine erfaringer med brystkreft. De deler sine opplevelser om behandlingen, hvor de henter mot og krefter fra og hvordan de ser for seg livet videre.
Ellen Schlichting, avdelingsoverlege ved Oslo Universitetssykehus Ullevål er en av våre fremste eksperter på brystkreft. I filmen forteller hun om sykdommen, om behandling og mestring. Filmen er en varm og personlig dokumentar om pasienter og pårørende og viser hvordan disse har opplevd veien tilbake.

DVD koster kr. 100,- Porto kommer i tillegg.

Bevegelsesglede

Video ovelser litenBrystkreftforeningen har i samarbeid med fysioterapeut Åse Sagen fra Universitetssykehuset i Oslo, utarbeidet en film med instruksjon og tips om fysisk aktivitet og trening for brystkreftopererte.

DVD koster kr. 100,- Porto kommer i tillegg

Bøker

BrystkreftBrystkreftboka forside_liten

Rolf Kaaresen, Ellen Schlichting og Erik Wist har skrevet en bok om brystkreft. Dette er en informasjonsbok for pasienter og pårørende og tar sikte på å dekke det store informasjonsbehovet som oppstår når en kvinne tror hun har brystkreft eller etter at hun har fått diagnosen.

Denne boken ble sist oppdatert i 2007.

Boken kan lastes ned her.

FFBs historie

Forside FFB_Jubileumsbok"At det voksende antall brystkreftpasienter kunne ha behov for en forening, ble bare mer og mer klart." – Inger Hasle forteller om   oppstarten av foreningen og veien frem med stadig medlemsvekst, aktiviteter, satsingsområder og Rosa sløyfe. 75 sider organisasjonshistorie er samlet mellom to permer.
Inger Hasle er tidligere Athene-skribent og aktiv innenfor likemannstjenesten i Brystkreftforeningen. Inger har også vært leder og nestleder i Hovedstyret.

Boken koster kr. 150. Porto kommer i tillegg.