Takk for at du vil støtte Brystkreftforeningen!

Brystkreftforeningen hjelper og støtter mennesker som er berørt av brystkreft. Slik hjelp og støtte innebærer blant annet kurs og arrangementer med relevant innhold, mulighet til å kontakte likepersoner (mennesker som selv har erfaringer relatert til brystkreft), informasjonsformidling og rettighetsarbeid med ivaretagelse av brystkreftberørtes interesser overfor myndigheter og beslutningstagere.

Med din hjelp kan vi utgjøre en forskjell for de vel 3.000 menneskene som diagnostiseres med brystkreft i Norge hvert år. Takk for at du er med oss.

Det er flere måter du kan støtte Brystkreftforeningen på:

• SMS: Ved å sende en SMS med kodeord BRYSTKREFT til 2160 støtter du oss med 200 kroner (beløpet belastes din telefonregning)
  • VIPPS: Valgfritt beløp til nummer 98087

• OVERFØRING I NETTBANKEN: Ved å benytte kontonummer 1644.27.32098 kan du overføre et valgfritt beløp
  • MEDLEMSKAP: Ved å bli medlem i Brystkreftforeningen støtter du oss blant annet gjennom medlemskontingenten (innmeldingsskjema

• GRASROTANDELEN: Du kan støtte Brystkreftforeningen gjennom Grasrotandelen, en ordning fra Norsk topping

• MINNEGAVER: Gjennom minnegaver

Pengegave fra privatpersoner eller bedrifter

Mange ønsker å gi eller få en gave til et godt formål i forbindelse med bursdager, bryllup, jul eller andre markeringer. Pengegaver fra både privatpersoner og bedrifter kan overføres til kontonummer 1644.27.32098. Det er viktig for oss at du merker overføringen med navn, slik at vi kan få takket deg og bekrefte at overføringen er mottatt.

Du kan få fradrag i skattepliktig inntekt for pengegaver til Brystkreftforeningen som er på mer enn 500 kroner. Per 2015 kan du få skattefradrag for gaver inntil 20.000 kroner. Brystkreftforeningen er på Skatteetatens liste over forhåndsgodkjente organisasjoner

Dersom du ønsker skattefradrag for din gave, må navn og fødselsnummer (11 sifre) oppgis ved overføring. Bedrifter må oppgi organisasjonsnummer (9 sifre).

Minnegave

Mange finner mening i å kunne hjelpe andre i sorgen over å miste noen man kjenner og er glad i. Noen velger å gi en gave til en organisasjon eller en sak.

Minnegaver til Brystkreftforeningen kan overføres til kontonummer 1644.27.32098. Det er viktig at du i forbindelse med overføringen oppgir navn på den avdøde.

De som velger å gi en minnegave direkte til Brystkreftforeningen, gir som oftest et kort til de pårørende med en hilsen.

Dersom du ønsker mer informasjon om minnegaver til Brystkreftforeningen og hvordan dette løses praktisk i forbindelse med seremonien, kan du laste ned eller bestille en egen brosjyre om dette ved å klikke her.

Overskudd fra elevbedrifter

Brystkreftforeningen får flere henvendelser fra elevbedrifter som ønsker å gi overskuddet fra sin bedrift til oss. Dersom du er usikker på hvordan dere går frem, ta gjerne kontakt med sekretariatet i Brystkreftforeningen på epost Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller telefon 02066 (21 49 24 79) for mer informasjon.

Vi setter også pris på om dere kontakter oss i forkant for å fortelle litt om elevbedriftens virksomhet.

Overskudd fra elevbedrifter kan settes inn på kontonummer 1644.27.32098. For at vi skal kunne få takket dere og bekreftet at overføringen er mottatt, må overføringen merkes med navn og adresse.

Grasrotandelen

Flere av Brystkreftforeningens lokalforeninger kan støttes gjennom Grasrotandelen, en ordning fra Norsk Tipping hvor spillere kan gi fem prosent av spillerinnsatsen direkte til et lag eller en forening.

Klikk her for mer informasjon om ordningen, samt søkefunksjonen for å finne lokalforeninger i Brystkreftforeningen som er en del av ordningen.